MarTech

ROCS sertifiserer ansatte i Salesforce

Det er viktig for ROCS å tilby våre kunder den beste kompetanse innenfor markedsteknologi. Derfor sertifisert vi våre ansatte i Salesforce Marketing Cloud.

Av: ROCS - ROCS
Sist oppdatert: 2020-11-12T13:58:49.0000000Z


Det er viktig for ROCS å tilby våre kunder den beste kompetansen, men også å satse på ansatte og bygge talenter. Den beste kompetansen bygges på lang erfaring og sertifisering innenfor nye tjenester og verktøy. Sertifisering i Salesforce er en naturlig utvikling for et marketingseleskap som ROCS. 

CRM står for «Customer Relationship Management” og handler om hvordan bedrifter forholder seg til sine kunder og pleier det enkelte kundeforholdet på best mulig vis. Mange forbinder CRM med teknologisk programvare som analyserer kundedata, men det strategiske og operasjonelle er vel så viktig. Markedsføring og CRM har endret seg de senere årene fordi teknologien har utviklet seg, og det i en rasende fart. I dag er en-til-en forhold med kunden ikke bare viktig, men det forventes.

CRM i seg selv er spennende nettopp fordi det omfatter både det å tenke kreativt og strategisk. Samtidig må man forstå teknologien og være analytisk for å sette seg inn i kundens behov og interesser, for å skape de beste kundereisene.

Hvorfor er sertifisering så viktig?

For å hele tiden være konkurransedyktige, gode partnere for våre kunder og gode rådgivere er det naturlig at våre ansatte fortsetter med sertifiseringer. Det å ha en dypere forståelse av hvordan man skaper kundereiser basert på analyse av data, segmentering og automatisering er avgjørende i våre kundeforhold. Derfor fortsetter vi å fordype oss ytterligere innenfor fagfeltet. Teknologi og kreativitet hører sammen og Salesforce Marketing Cloud kombinerer dette helt fantastisk.

Salesforce består av to plattformer: Sales- og Service Cloud og Marketing Cloud. Sales- og Service Cloud er den man refererer til når man snakker om Salesforce CRM. Selv om dette er to forskjellige plattformer, er det lett å koble disse sammen for å migrere data fra den ene til den andre plattformen.

Sales- og Service Cloud er ranket som nr. 1 innen CRM programvare. Den brukes hovedsakelig til å effektivisere, automatisere og analysere kundedata. Plattformen er skybasert, noe som gir tilgang hvor som helst og når som helst.

Marketing Cloud er en enhetlig markedsføringsplattform som benyttes til å bli kjent med kunder, engasjere dem og personliggjøre deres kundeopplevelse. Det er ikke magi, men det gjøres via automatisering av e-post. Marketing Cloud er koblet opp til alle kanaler og enheter for å samle data om kundens atferd. Deretter kombineres kundedata for analyse. På denne måten skaper man relevante kundereiser for den enkelte kunden.

Vi håper denne lille introduksjonen til Salesforce har trigget nysgjerrigheten, eller åpnet for nye muligheter. Trenger dere bistand i Salesforce, ta kontakt med en av våre dyktige rådgivere for en uforpliktende prat.

Om du er interessert i CRM og videreutdanning, så ta kontakt. Vi er alltid ute etter nye talenter!


Tilbake