Microsoft Dynamics 365 Customer Insights

Trenger du hjelp til oppsett, integrasjon eller bruk av Microsoft Dynamics Customer Insights? Våre MarTech eksperter kan hjelpe deg..

Dynamics 365 Customer Insights, har som mål å tilby alle verktøyene små og mellomstore bedrifter trenger for å gjennomføre vellykkede markedsføringskampanjer på tvers av flere kanaler.

 Brukere kan lage skreddersydde kundereiser med målrettede meldinger og aktiviteter som kan tidsstyres eller trigges av respons på kundeinteraksjoner. 

Dynamics 365 Customer Insights
Dynamics product features tabs 1

Dynamics 365 Customer Insights Journeys er en plattform for kundeinnsikt og datadrevet markedsføring. Med løsningen kan du

  1. Forstå Kundeinteraksjoner: Customer Insights Journeys gir bedriften innsikt i hvordan kundene deres samhandler med selskapet over tid. Den samler data fra ulike kilder, for eksempel nettstedet, appene, e-postkommunikasjon og andre berøringspunkter, for å lage en helhetlig visning av kundereisen.
  2. Skape Målrettede Kundereiser: Med innsikt i kundeatferd kan bedriften bruke Customer Insights Journeys til å opprette kundereiser som er skreddersydd for hver kunde. Dette innebærer å definere trinn, meldinger og handlinger som skal tas i respons på bestemte kundeinteraksjoner.
  3. Automatisering og Personifisering: Funksjonen gjør det mulig å automatisere markedsføringskampanjer og kundeinteraksjoner basert på definerte regler og skape mer personifiserte opplevelser for kundene. Dette kan bidra til å øke engasjementet og kundeopplevelsen.
  4. Tidslinje: Customer Insights Journeys lar brukerne planlegge, koordinere og følge opp kundeinteraksjoner over tid. Dette hjelper med å sikre en jevn og konsistent kundereise.
  5. Analyse og Optimalisering: Plattformen gir også analytiske verktøy for å måle ytelsen til kundereisene. Dette gjør det mulig å identifisere hva som fungerer bra og hva som kan forbedres, slik at bedrifter kan optimalisere sine markedsføringsstrategier.
  6. Integrasjon med Dynamics 365-økosystemet: Dynamics 365 Customer Insights Journeys er en del av Dynamics 365-familien og er derfor integrert med andre Dynamics 365-applikasjoner, som Sales og Marketing, samt andre Microsoft 365-verktøy. Dette muliggjør en sømløs samhandling mellom markedsføring og salg.
OBOS Dialogkonferansen

OBOS, AI og personalisering i praksis

ROCS og OBOS presenterer case på Dialogkonferansen 2024 Den 8- 11 september 2024 går Dialogkonferansen av stabelen i Strømstad, Sverige. Konferansen er Nordens største og viktigste arena for CRM, MarTech og digital markedsføring. Totalt er det 60 foredrag, og ett...

OBOS, innsikt, analyse

Innsiktsdrevet organisasjon

OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige, og er den største i Norge, og eies av over 530 000 medlemmer. Overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. En av OBOS viktigste konsernprioriteringer mot 2026 er å bli en innsiktsdreven organisasjon. Det er her ROCS har bistått.