OBOS, AI og personalisering i praksis

OBOS Dialogkonferansen

august 15, 2024

ROCS og OBOS presenterer case på Dialogkonferansen 2024

Den 8- 11 september 2024 går Dialogkonferansen av stabelen i Strømstad, Sverige. Konferansen er Nordens største og viktigste arena for CRM, MarTech og digital markedsføring. Totalt er det 60 foredrag, og ett av dem er det vi som presenterer.

Dialogkonferansen 2024 har «AI for markedsføring og personalisering» som hovedtema. Da passer jo «OBOS, AI og personalisering» perfekt inn.

 

Casen vil presentere hvordan OBOS de siste to årene har klart å samle, strukturere og utnytte data på tvers i konsernet. 

Betydelige investeringer i teknologi er gjort de siste årene, og dette har gjort OBOS i stand til å utnytte medlems- og boliggata til personalisert kommunikasjon i både egne og betalte flater.

Ta en titt «bak teppet» og lær om:

  • Hvordan OBOS utnyttet egen innsikt til å selge varelager til gitte segmenter
  • Hvordan OBOS gjennom marketing automation og adferdsmonitorering, samler vi data for maskinlæring som igjen bereder grunn for AI
  • Hvordan OBOS har samarbeidet på tvers, forankret endringene i organisasjonen, samt hvilken metodikk og verktøy som er brukt.

Casen presenteres av Hilde Marie Rustad, Direktør digital innsikt – OBOS, og Cecilie Matheson – Rådgiver CX og kundestrategi, ROCS.

Se også Dialogkonferansen

Foredragsholdere:

Hilde Marie Rustad. Direktør digital innsikt, OBOS

Hilde jobber som direktør for digital innsikt i OBOS. Leder CRM, digital analyse og BI dataplattform – samle, strukturere og utnytte data på tvers i konsernet. Hun brenner for personalisert markedsføring som utnytter både betalte, fortjente og egne kanaler. Bidrar med innsikt til datadrevne beslutninger og forbedring av kundeflatene.

Hun har tidligere vært Markedsdirektør i Stiftelsen Norsk Luftambulanse, Markedssjef i Block Watne med fokus på merkevare, synlighet, markeds og kundeinnsikt samt salgsutvikling, samt Markedssjef i NSB med hovedansvar for all betalt markedsføring og egen kundedatabase/CRM.

Cecilie Matheson. Rådgiver CX og kundestrategi, ROCS

Cecilie har de siste to årene jobbet som vikarierende produkteier for avdelingen Anvendt Innsikt, tett med direktør for digital innsikt, Hilde Marie Rustad, i OBOS.

Hovedfokus i denne perioden har vært å gjøre samle, strukturere og bruke data på tvers i konsernet. Bruken av AI for kundesegmentering, kombinert med boligdata, har gjort det mulig for OBOS å drive datadrevet salg. Cecilie er en erfaren strategisk rådgiver innen digital strategi, forretningsutvikling, og brukeropplevelse. Hun har vært ansatt hos ROCS, Rocket Science of Marketing, siden 2019, hvor hun er ansvarlig for planlegging og gjennomføring av teknisk komplekse prosjekter og omfattende innsiktsoppgaver.

 Gjennom sin karriere har Cecilie arbeidet i skjæringspunktet mellom teknologi, kreativitet og kommunikasjon, med en spesiell interesse for å skape sterke kunde- og brukeropplevelser på tvers av kanaler. Hennes tidligere erfaringer inkluderer roller som strategisk rådgiver hos Miksmaster og Hyper, forretningsutvikler hos Schjærven Pilot, og daglig leder hos Grey Digital.

Du vil kanskje også like…

Martech eller Mar – Tech

Martech eller Mar – Tech

Martech eller Mar - Tech: Hvorfor skillet mellom Markedsføring (MAR) og Teknologi (TECH) er en utfordring i mange...

Riksteatret satser på Agillic

Riksteatret satser på Agillic

ROCS gratulerer Riksteatret med nytt Marketing Automation system. På kun 3 uker har ROCS flyttet over Riksteatret fra...